úterý 6. března 2012

Konzultace na VÚV

Dnes jsem diskutovala s panem Ing. Petrem Bouškou, Ph.D z Výzkumnémho ústavu vodohospodářského, pověděl mi o fungování ústavu a hlavně současných výzkumných záměrech, ukázal většinu ústavu a rozebírali jsme připojení nějakého dalšího provozu.
Současný výzkum k mému příjemnému překvapení neprobíhá jen na počítačích, ale stále se ještě staví modely říčních koryt, jezů a plavebních drah (některé z nich měří i desítky metrů) a opravdové chování vody se zkoumá přímo na nich, což mi přijde ohromě zajímavé i pro laika. Vybavení výzkumných laboratoří se tedy pohybuje od obřích nádrží, přes menší kanály, akvária a koryta pro ryby, až po počítače a měřící zařízení. Zařízení se také poměrně dost obměňuje podle výzkumných záměrů i zakázek.
Jako nejužitečnější stavební program mi v současné době připadá něco jako infocentrum pro veřejnost, provoz zaměřený na prezentování  výsledků výzkumů laikům, které jsou většinou dostupné jen v odborných časopisech. Promyslím možnost přímého propojení výzkumu a jeho prezentace.

Umístění se mi zdá nejpříhodnější v zálivu přímo před ústavem, tedy v přímém napojení na ústav. Co nejdřív blíže zjistím, k čemu prostor v současnosti slouží a jestli by tam nový ostrov nevadil...


Do zítřka se pokusím detailněji prostudovat publikace o činnosti ústavu, které jsem dostala, připravit stavební program a jeho případné alternativy a nejspíš i prozkoumat možnosti ochrany budov před povodněmi, protože stavět až nad hladinou povodně 2002 (která byla ve VÚV pod úrovní stropu druhého nadzemního podlaží) se mi moc nezdá...
A hned potom budu moct začít s návrhem.

Žádné komentáře:

Okomentovat